Portland

17 mei 2019 - Hood River, Oregon, Verenigde Staten

Op dinsdag 14 mei vertrokken we naar Portland voor een prachtige pre-honeymoon reis door Oregon, Wyoming, Montana en Washington. De tijdmachine werkte prima; we vlogen om 10:00 en kwamen aan om 11:00. En dat terwijl we 10 uren vlogen. De eerste 2 dagen zijn we daarom in Portland gebleven, rustig bijkomen van de jetlag. Door de stad lopend viel het ons op dat er veel daklozen zijn. Dit hadden wij totaal niet verwacht in de USA in dit gebied. Het waren best jonge mensen die op de straat leefden en sliepen. In de ochtend zie je ze allemaal met hun slaapzakken en dekentjes weer een plek zoeken om de dag door te brengen. Portland zelf is een stad die in carrés is opgebouwd, zoals Pompeï, alles recht en overzichtelijk. Verder viel ons op dat er geen taxi's zijn en dat er geen politie op straat te vinden is. Van Anthony Bourdain weten we dat Seattle van de 365 dagen meer dan 250 regenachtig is; dat is Portland ook. Gelukkig is Portland de Hipster city en zijn er zo'n 10 brouwerijen met Craft beer; we bezochten er 4. Vandaag 16 mei, zijn we naar Smith Rock State Park gereden (ong. 220 km vanaf Portland) en hebben daar de Misery trail gelopen van meer dan 4 miles lang en 1 mile up waar we zo'n 3 uur over deden. Vervolgens moesten we op zoek naar een hotel. In een restaurant hebben we gevraagd waar we het beste onderdak zouden kunnen vinden op weg naar Walla Walla Columbia River Washington. Nou zei Joel, onze waiter: "in de buurt hier is het allemaal niet top, hier zijn de swamps van Portland, dus rij maar naar Hood River, daar is het leuk. Aiii Hood River ligt wel weer zo'n 200 km verderop. Dat is allemaal heel normaal hier, en natuurlijk doe je dat en dus zitten we inmiddels in een hotel aan de Columbia River, we hebben uitzicht op de rivier en het is prachtig! Heerlijke Chardonnay van Browne family estates gedronken bij een mooie mooi zalm hier uit de rivier. Morgen naar Walla Walla en de Washington Wine Estates!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Laurien:
    17 mei 2019
    Gaaf!
  2. Marina van Oostayen:
    17 mei 2019
    Ziet er top uit daar. Geniet!
  3. Caroline:
    18 mei 2019