Seattle via Cannon Beach en Crater Lake naar Portland en ultimately...home!

10 juni 2019 - West Linn, Oregon, Verenigde Staten

Heerlijk weer richting kust en uit de drukte. Mensenhanden creëren niet enkel schoonheid. We komen in een prachtige omgeving terecht van bos en strand. De kustweg langs gereden en ineens... is daar Cannon Beach met grote hompen berg midden in de zee. Supermooi!!

Cannon Beach

Even gestopt bij een prachtig hotel om te kijken of ze een zeezicht kamer met balkon hebben. Maar natuurlijk hebben we die; normaal kost deze kamer $ 459 maar speciaal voor jullie doen we het voor $ 399 😳Uhhhmmm, toch maar niet...

Stukje verderop in een klein gehuchtje, Manzanita vonden we een motelletje aan het strand met vol zeezicht zelfs vanuit het bed! En dat voor een derde van de prijs. Zoekt en gij zult vinden!

Ons motel aan het strand

Wij willen heel graag nog naar Crater Lake want dat lijkt ons prachtig, staat in de top 7 Oregon attracties. Maar we gaan er niet in 1 dag naartoe. Onderweg gestopt in het plaatsje Detroit, aan een Lake gecreëerd door een dam. Het was meer een soort grote parkeerplaats met een paar huisjes waaronder een motel met 12 kamers.

Ons motelletje in Detroit

Dit motel wordt gerund door een aardige vrouw die geweldig veel energie heeft, daar word je bang van. Ze staat te schilderen, maakt de kamers schoon, regelt voor de hele omgeving alle plantenbakken, runt nog 3 of 4 andere bedrijven en ziet alles. Zodra je de kamer uitkomt vraagt ze al of alles goed is en of ze nog iets voor je kan betekenen. Na het eten van een hele vieze pizza worden er vuurkorven voor ons aangestoken en komt ze aanrennen met biscuit, chocola en marshmallows. Voor mij (T) een trip ‘down memory lane’ want het roosteren van marshmallows en dan op een plak chocolade leggen en biscuit aan boven en onderkant is zo ongeveer het lekkerste wat ik me nog kan herinneren van vroeger, toen we nog op Long Island woonden.

Marshmallows met chocola en biscuits...😊

Bij het meer zagen we 3 enorme roofvogels vliegen en voor zover we kunnen nagaan van foto’s moeten dit Golden Eagles zijn geweest. Machtige beesten, en ook recht boven ons hoofd! Er zijn daar ook red tail hawks, vertelde de manager.

Golden Eagle

Naar La Pine, Willamette Valley of daar net naast. Moet mooi zijn, diep in de natuur. De omgeving is hier echter veel minder mooi dan verwacht. Sterk uitgedunde bossen en daardoor schamel en armoedig. Groen op de kaart betekent dus nog niet dat het een mooi bos is. Toch maar in de omgeving een rondje gedaan rond wat meren die we op de kaart zien. Het blijken meren te zijn die heel hoog liggen dus we gaan van 84 gr F naar 62 gr F en we rijden weer door de sneeuw. Toch even gestopt bij Lava Lake en daar zien we dan eindelijk heel helder en duidelijk de Bald Eagle en niet 1 maar 5! Het leek alsof de chef even kwam kijken naar de Camaro, hij vloog recht over de auto. De Bald Eagle is de bekende Amerikaanse Eagle die ook op de munt staat afgebeeld. Een mooi witte kop en staart en voor de rest heel donkerbruin/zwart. Ook weer een machtig groot beest, we kunnen nu onze lijst wel helemaal afvinken ten aanzien van bekend wildlife uit de USA.

Crater Lake

Dit is een natuurpark met “jawdropping” vergezichten. De kleuren zijn onwaarschijnlijk. Het zo ongeveer ronde meer is 350 meter diep, ontstaan na een vulkaanuitbarsting zo’n 7700 jaar geleden en het wordt slechts gevoed door regen en sneeuw. Het is het diepste meer van Amerika. De zuidelijke ingang naar het park is open, alle andere toegangswegen nog dicht vanwege sneeuw, die op deze hoogte en temperatuur nog steeds valt. Ook de weg rondom het meer is nog steeds dicht. Er ligt overal nog een dik pak sneeuw en het is er behoorlijk koud (5 gr). Het water heeft een diepe blauwe kleur en doet surrealistisch aan. Je raakt niet uitgekeken of - gefotografeerd.

Crater LakeCrater Lake

In deze omgeving, Noord west USA, bij deze breedtegraad en hoogte, is het 8 maanden koud en sneeuw, 4 maanden warm en toeristisch. In die 4 maanden moeten ze het verdienen. De meesten werken heel veel uren, van vroeg tot laat, verschillende jobs. De bomen en het bos kunnen verfomfaaid uit de strijd komen, de meeste mensen knappen hier af; te dik, te veel, te weinig.

We zijn weer terug in of vlakbij Portland. We hebben voor de laatste twee dagen een prachtig gelegen hotel geboekt aan het meer Lakewood Bay, onderdeel van Lake Oswego. We hebben een schitterende Suite op de bovenste verdieping met uitzicht op het meer; mooier kan niet! Nu of nooit; nog even (pre)honeymoon! Dit keer kwam een visarend ons begroeten door vlak over ons heen te vliegen; wat een pracht.

Oswego Lake

Terugblikkend hebben we een adembenemende reis gemaakt, heel veel kilometers gereden (circa 7000) en onwaarschijnlijk mooie natuur gezien. Ook hebben we elkaar nog beter leren kennen en waarderen. Het was voor mij (T) af en toe een prachtige trip ‘down memory lane’ en dat was verrassend. Ik had niet verwacht dat er zoveel herinneringen boven zouden komen. Amerika heeft, voor zover wij het nu hebben gezien, prachtige natuur, en is nog wijdser dan we gedacht hadden. Het heeft onze grenzen weer verlegd. We hebben 5 staten bezocht: Oregon, Washington, Idaho, Wyoming en Montana. Ze hebben allen een eigen karakter en de bewoners zijn trots op hun Staat en Nation. We hebben inmiddels alweer een nieuwe bestemming bedacht hier in de USA t.w. Vermont.

Het was in het begin nat en koud maar naarmate de tijd vorderde werd het weer beter, in ieder geval droger. We hadden niet verwacht dat het zo koud zou zijn in deze periode en dat we zoveel sneeuw zouden zien.

Onze liefde in de sneeuw

Het voordeel van het koudere weer is dat we veel trails gewandeld hebben en hebben ontdekt dat we dit heerlijk vinden. Al met al een super mooie reis. Wel hebben we besloten dat dit de pre-honeymoon is, een prachtige bestemming, maar de echte honeymoon komt dus nog...

Nu op naar de 21e en 22e waar we heel veel zin in hebben!

1. Matja Rosendaal:
    10 juni 2019
    Prachtige diepe meren en hoge bergen, zo te zien!
    Fijn dat jullie zo genoten hebben, terwijl wij voetvolk zo hebben geploeterd voor jullie bruiloft.
    Tot gauw! Je zus
  2. Marina van Oostayen:
    10 juni 2019
    Bijzonder om steeds jullie verslag te lezen, en wat fijn dat je je weer van vroeger dingen herinnerde. Alvast welkom thuis. Xx
  3. Eva en Jeroen:
    10 juni 2019
    Zo'n reis maken en dan besluiten dat Dat
    het maar een pre Honeymoon was!!!!
    Sprakeloos, niet begrijpen, super decadent en tegelijkertijd jaloers, prachtig dat ze het doen en top top top